dinsdag 9 april 2013

Wat zit er aan te komen?

School, school en nog eens school. Alle middelbare scholen werken met periodes en maandag gaat onze school de vierde en laatste periode in. Een stressperiode waarin iedere leerling de verknalde cijfers op probeert te halen. Wat betekent dat voor The Girlway?




Eigenlijk vrij weinig voor jullie. Al kun je wel eens verwachten dat mijn huiswerk voor gaat. Bloggen laat ik dan even links liggen en dan wordt het keihard knokken voor die goede cijfers.

Veel cijfers hoef ik niet op te halen. Allen Duits en Frans. Duits lukt makkelijk, ik ben nu eenmaal lui geweest de afgelopen periode. Een 5.2 kan makkelijk een 6 worden, dus daar ga ik voor!

Voor Frans sta ik een 5.4. Ik ga eerst maar eens voor die 5.5 knokken. Frans is nou eenmaal niet mijn favoriete vak. Ik ben er niet echt goed in. Maar als ik die grijze massa hierboven even inzet, lukt het makkelijk! Na de 5.5 kan ik makkelijk naar de 6 stijgen.

En dan Engels, vorig jaar heb ik met mijn oude klasje veel gemist en dat blijkt ook uit onze cijfers. De docent die ons toen les gaf had een paar problemen waardoor ze niet kon werken. Dit jaar werd de grammatica dus ook echt een potje. Maar ik heb mijn best gedaan om alle grammatica in te halen en de volgende repetitie wordt een acht, sowieso! Dat betekent voor mijn 5.7 voor Engels dat het een zesje gaat worden, aangezien een repetitie drie keer meetelt.

Voor de rest gaat het prima, dus verder hoef ik me niet echt zorgen te maken. Jullie dus ook niet. Leren ga ik wel harder doen, aangezien ik er dit jaar een probleempje van heb gemaakt. Maar bloggen, dat gaat door! Misschien niet iedere dag, maar ik probeer het wel! De vierde periode wordt dus ook voor deze (veel te) brave meid een stress periode.

Wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten